Wednesday, September 5, 2012

track-laying could be measured by the calendar Packers pro shop


The single track of Pennsylvania Central Railways, thread through the narrow mountain passes and along the Juniata River, connected Lewistown and Huntingdon, for the first time offering a non-aquatic, intrastate transportation alternative to the Public Work's Main Line Canal. The Pennsylvania Railroad's own all-rail line soon grew branches throughout the Allegheny Mountains Brandon Jackson Jersey, allowing it to penetrate hills and valleys in order to collect and haul the region's riches in the form of lumber and coal. Track laid between 1853 and 1854 enabled the Hunting don and Broad Top Railway to surmount its very namesaked incline on the west side. But rail access remained a void on its east.
Authentic #21 Green Bay Packers White 2011 Super Bowl XLV Reebok NFL Jersey Charles Woodson Jersey On Sale
Although the necessary charter for such a rail line had been granted on April 16, 1856, several proposals-and 14 years-ensued before a group of Philadelphia businessmen, spurred by the Civil War's cry for additional track to move troops and supplies, collected the required capital to construct one, forming, with the aid of the still-born charter, the East Broad Top Railroad and Coal Company on July 3, 1871. It was decided, from the outset, to employ three-foot, narrow gauge track in order to reduce construction and operating costs and facilitate tighter turns.
The first track was put to bed on September 16 of the following year and its first locomotive, a 17.5-ton, wood-burning, narrow-gauge 2-6-0 built by the Baldwin Locomotive Works of Philadelphia and named the "Edward Roberts," was delivered a year after that. Like a journey of time, track-laying could be measured by the calendar Packers pro shop, the first 11 miles of it reaching Rock hill Furnace on August 30, 1873, ascending Sideling and Wrays Hills before arriving in Robertsdale the following year-all for the purpose of transporting coal and forestry products from Broad Top Mountain to Mount Union, its southern terminus, for transfer to standard-gauge Pennsylvania Railroad trains.

No comments:

Post a Comment